Obchodní podmínky
Tyto všeobecné
obchodní podmínky (“Podmínky”) firmy Roman Jehlička, se sídlem Chřibská 295,
40744 Chřibská, IČO
66632251, e-mail: info@beadsperlen.com, telefonní číslo +420 602108250
(„My” nebo
„Prodávající”) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č.
89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („Občanský
zákoník“) vzájemná práva a povinnosti Vás (jakožto kupujících) a Nás ( jakožto
prodávajících), vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“)
uzavřené prostřednictvím E-shopu na webových stránkách www.beadsperlen.com
Všechny informace o
zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních
údajů, která naleznete zde https://beadsperlen.cz/ochrana
Ustanovení těchto
Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém
jazyce. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat. Tímto
ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti
předchozího znění Podmínek.
Jak jistě víte, tak
komunikujeme primárně na dálku. Proto i pro naši Smlouvu platí, že jsou použity
prostředky komunikace na dálku, které umožňují, abychom se spolu dohodli bez
současné fyzické přítomnosti Nás a Vás, a Smlouva je tak uzavřena distančním
způsobem v prostředí E-shopu, a to prostřednictvím rozhraní webové stránky
(„webové rozhraní E-shopu“).
Pokud některá část
Podmínek odporuje tomu, co jsme si společně schválili v rámci procesu Vašeho
nákupu na Našem E-shopu, bude mít tato konkrétní dohoda před Podmínkami
přednost.
1. NĚKTERÉ DEFINICE
1.1. Cena je
finanční částka, kterou budete hradit za Zboží;
1.2. Cena za
dopravu je finanční částka, kterou budete hradit za doručení Zboží, a to včetně
ceny za jeho zabalení;
1.3. Celková cena
je součet Ceny a Ceny za dopravu a platbu;
1.4. DPH je daň z
přidané hodnoty dle platných právních předpisů;
1.5. Faktura je
daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na
Celkovou cenu;
1.6. Objednávka je
Váš závazný návrh na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Námi;
1.7. Uživatelský
účet je účet zřízený na základě Vámi sdělených údajů, jež umožňuje uchování
zadaných údajů a uchovávání historie objednaného Zboží a uzavřených Smluv;
1.8. Vy jste osoba
nakupující na Našem E-shopu, právními předpisy označovaná jako kupující;
1.9. Zboží je vše,
co můžete nakoupit na E-shopu.
2. OBECNÁ
USTANOVENÍ A POUČENÍ
2.1. Koupě Zboží je
možná jen přes webové rozhraní E-shopu.
2.2. Při nákupu
Zboží je Vaše povinnost poskytnout Nám všechny informace správně a pravdivě.
Informace, které jste Nám poskytli v Objednávce budeme tedy považovat za
správné a pravdivé.
2.3. Na našem
E-shopu také poskytujeme přístup k hodnocení Zboží provedenému jinými
spotřebiteli.
3. UZAVŘENÍ SMLOUVY
3.1. Smlouvu s Námi
je možné uzavřít pouze v českém jazyce.
3.2. Smlouva je
uzavírána na dálku prostřednictvím E-shopu. Odesláním Objednávky souhlasíte s
tím, že prostředky komunikace na dálku využíváme.
3.3. K tomu,
abychom mohli Smlouvu uzavřít, je třeba, abyste na E-shopu vytvořili
Objednávku. V tomto návrhu musí být uvedeny následující údaje:
a) Informace o
nakupovaném Zboží (na E-shopu označujete Zboží, o jehož nákup máte zájem,
tlačítkem „Do košíku“ případně ikonkou se symbolem košíku);
b) Tyto informace
budou zadány v rámci tvorby Objednávky v rámci uživatelského prostředí E-
shopu, přičemž
informace o Ceně, Ceně za dopravu a Celkové ceně budou uvedeny automaticky na
základě Vámi
zvolného Zboží, způsobu jeho doručení a platby;
c) Své
identifikační a kontaktní údaje sloužící k tomu, abychom mohli doručit Zboží,
zejména tedy
jméno, příjmení,
doručovací adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
3.4. V průběhu
tvorby Objednávky můžete až do doby jejího dokončení údaje měnit a kontrolovat
to je do 3.kroku . Po provedení kontroly prostřednictvím stisku tlačítka „Odeslat
objednávku“
Objednávku
dokončíte. Před stiskem tlačítka musíte ale ještě potvrdit Vaše seznámení se a
souhlas
s těmito Podmínkami
a se zpracovaním osobních údajů, v opačném případě nebude možné Objednávku
dokončit. Po stisku tlačítka „Odeslat objednávku“ budou
všechny vyplněné
informace odeslány přímo Nám.
3.5. Vaši
Objednávku Vám v co nejkratší době poté, kdy Nám bude doručena, potvrdíme
zprávou odeslanou na Vaši e-mailovou adresu zadanou v Objednávce. Potvrzením objednávky
dochází k uzavření Smlouvy mezi Námi a Vámi.
3.6. Mohou nastat i
případy, kdy Vám nebudeme moci Objednávku potvrdit. Jedná se zejména o situace,
kdy zboží není dostupné nebo případy, kdy objednáte větší počet kusů zboží, než
kolik je z naší strany umožněno. Informaci o maximálním počtu zboží Vám však
vždy v rámci E-shopu předem poskytneme a neměla by pro Vás být tedy překvapivá.
V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který nemůžeme Objednávku potvrdit,
budeme Vás kontaktovat a zašleme Vám nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné
podobě oproti Objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy
Naši nabídku potvrdíte.
3.7. V případě, kdy
dojde k uzavření Smlouvy, Vám vzniká závazek k zaplacení Celkové ceny.
3.8. V případě, že
máte zřízen Uživatelský účet, můžete učinit Objednávku jeho prostřednictvím. I
v takovém případě máte ale povinnost zkontrolovat správnost, pravdivost a
úplnost předvyplněných údajů. Způsob tvorby Objednávky je však totožný, jako v
případě kupujícího bez Uživatelského účtu, výhodou však je, že není třeba
opakovaně vyplňovat Vaše identifikační údaje.
4. UŽIVATELSKÝ ÚČET
4.1. Na základě
Vaší registrace v rámci E-shopu můžete přistupovat do svého Uživatelského účtu.
4.2. Při registraci
Uživatelského účtu je Vaše povinnost uvést správně a pravdivě všechny zadávané
údaje a v případě změny je aktualizovat.
4.3. Přístup k Uživatelskému
účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových je
Vaší povinností zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. V
případě, že dojde k jejich zneužití, neneseme za to žádnou odpovědnost.
4.4. Uživatelský
účet je osobní, a nejste tedy oprávněni umožnit jeho využívání třetím osobám.
4.5. Váš
Uživatelský účet můžeme zrušit, a to zejména v případě, když jej více, než 2
roky nevyužíváte
4.6. Uživatelský účet
nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu
hardwarového a
softwarového vybavení.
5. CENOVÉ A
PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA
5.1. Cena je vždy
uvedena v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky . V rámci návrhu
Objednávky je též
uvedena Cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.
5.2. Celková cena
je uvedena včetně DPH včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.
5.3. Platbu Celkové
ceny po Vás budeme požadovat po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží. Úhradu Celkové
ceny můžete provést následujícími způsoby:
a) Bankovním
převodem. Informace pro provedení platby Vám zašleme v rámci potvrzení
Objednávky. V
případě platby bankovním převodem je Celková cena splatná do 7 dnů.
b) Dobírkou. V
takovém případě dojde k platbě při doručení Zboží oproti předání Zboží. V
případě
platby dobírkou je
Celková cena splatná při převzetí Zboží.
c) Hotově při
osobním odběru. Hotově lze hradit Zboží v případě převzetí Korálkárně v Novém
boru
V případě platby
hotově při osobním odběru je Celková cena splatná při převzetí Zboží.
5.4. Faktura bude
vystavena v elektronické podobě při expedici objednávky a bude zaslána na Vaši
e-mailovou adresu. Faktura bude též dostupná v Uživatelském úču.
5.5. Vlastnické
právo ke Zboží na Vás přechází až poté, co zaplatíte Celkovou cenu a Zboží
převezmete. V případě platby bankovním převodem je Celková cena zaplacena
připsáním na Náš účet, v ostatníchpřípadech je zaplacena v okamžik provedení
platby.
6. Reklamace
6.1. Práva a
povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými
právními předpisy (zejména ustanoveními § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b
Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění
pozdějších předpisů).
6.2. V případě, že
bude mít Zboží vadu, můžete Nám takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného
plnění (tedy Zboží reklamovat) zasláním e-mailu (můžete přiložit foto) či reklamačního
formuláře https://beadsperlen.cz/index.php?route=account/return/add Reklamaci vyřídíme
v souladu s Vámi
uplatněným právem z vadného plnění.
6.3. Má-li Zboží
vadu, máte následující práva:
a) na odstranění
vady dodáním nového Zboží bez vady
b) přiměřenou slevu
z Ceny
c) odstoupení od
Smlouvy a vracení peněz, pokud dodání
nového Zboží není možné
6.4. Vadou Zboží
není opotřebení Zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého Zboží
opotřebení
odpovídající míře jeho předchozího používání.
6.5. O vyřízení
reklamace Vás budeme informovat e-mailem a vydáme Vám potvrzení o datu a
způsobu vyřízení reklamace. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Vám náhrada
účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady jste povinni prokázat, např. účtenkami
či potvrzeními o ceně za dopravu. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním
nového Zboží, je Vaší povinností Nám původní Zboží vrátit, náklady na toto vrácení
však hradíme My.
7. ODSTOUPENÍ OD
SMLOUVY
7.1. K odstoupení
od Smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi Námi a Vámi od jeho počátku,
může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších
ustanoveních Podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.
7.2. V případě, že
jste spotřebitel, tedy osoba kupující Zboží mimo rámec své podnikatelské
činnosti, máte v souladu s ustanovením §1829 občanského zákoníku právo
odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření Smlouvy,
resp. pokud se jedná o koupi zboží, pak do čtrnácti dnů od jeho převzetí.
7.3. Od Smlouvy
můžete odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem (zejména zasláním e-mailu )
7.4. Ani jako
spotřebitel však nemůžete od Smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem
Smlouvy plnění uvedené v § 1837 Občanského zákoníku.
7.5. Lhůta k
odstoupení dle čl. 8.2 Podmínek se považuje za zachovanou, pokud Nám v jejím
průběhu odešlete oznámení, že od Smlouvy odstupujete.
7.6. V případě
odstoupení od Smlouvy dle čl. 7.2 Podmínek jste povinní Nám Zboží zaslat do 14
dnů od odstoupení a nesete náklady spojené s navrácením zboží k Nám. Vy máte
naopak nárok na to, abychom Vám vrátili Cenu za dopravu, avšak pouze ve výši
odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který jsme pro
dodání Zboží nabízeli. V případě odstoupení z důvodu, že My porušíme uzavřenou Smlouvu,
hradíme i náklady spojené s navrácením zboží k Nám, ovšem opět pouze do výše
Ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání
Zboží, který jsme při dodání Zboží nabízeli.
7.7. V případě
odstoupení od Smlouvy Vám bude Cena vrácena do 14 dnů ode dne účinnosti
odstoupení na účet, ze kterého byla připsána, případně na účet zvolený
odstoupení od Smlouvy. Částka však nebude vrácena dříve, než Zboží obdržíme,
nebo Nám prokážete, že došlo k jeho zaslání zpět Nám.
8. ŘEŠENÍ SPORŮ SE
SPOTŘEBITELI
8.1. Vyřizování
stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím elektronické adresy info@beadsperlen.com
Informaci o
vyřízení stížnosti zašleme na elektronickou adresu kupujícího.
8.2. K mimosoudnímu
řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce,
se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa:
http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line
nacházející se na internetové adrese
http://ec.europa.eu/consumers/odrje
možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je
spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
8.3. Evropské
spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00
Praha 2,
internetová adresa:
http://www.evropskyspotrebitel.czje kontaktním místem podle Nařízení Evropského
parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení
spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice
2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
9. ZÁVĚREČNÁ
USTANOVENÍ
9.1. Pokud Náš a
Váš právní vztah obsahuje mezinárodní prvek (tedy například budeme zasílat
zboží mimo
území České
republiky), bude se vztah vždy řídit právem České republiky. Pokud jste však
spotřebitelé,nejsou tímto ujednáním dotčena Vaše práva plynoucí z právních
předpisů.
9.2. Veškerou
písemnou korespondenci si s Vámi budeme doručovat elektronickou poštou. Naše
e-mailová adresa je uvedena u Našich identifikačních údajů. My budeme doručovat
korespondenci na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě, v Uživatelském
účtu nebo přes kterou jste nás kontaktovali.
9.3. Smlouvu je
možné měnit pouze na základě naší písemné dohody. My jsme však oprávněni změnit
a doplnit tyto Podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale
pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny.
9.4. V případě
vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie,
provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), neneseme odpovědnost za škodu
způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší
moci trvá po dobu delší než 10 dnů, máme My i Vy právo od Smlouvy odstoupit.